Thursday, January 10, 2013

Vegetarisk sushi...Försök 1


Mitt första försök på Vegetarisk sushi,  som student har jag ju inte riktigt råd med fisk^^
receptet hämtade jag härifrån: Tasteline Vegetarisk sushi
omelettreceptet tog jag härifrån: Tasteline Japansk omelett
En snygg omelett (nu blev ju inte min lika fin :P
inspiration kom härifrån: Farbror Grön: Sushi

Ris, wasabi, nori-ark köptes in på East Trading Wang för totalt 107 kronor. Gurka, avocado och ägg från Coop gick på 58 kronor. Jag kunde säkert hittat avocado, gurka etcetera billigare, men jag ville komma igång med att rulla sushin.

Det var inte så svårt att rulla, det var ganska kul, kommer definitivt fortsätta att göra Vegetarisk sushi.

Jag tog alldeles mycket wasabi i slutändan, så jag fick slänga hälften för att det knappt gick att äta. Nästa gång, mindre wasabi!

No comments:

Post a Comment