Tuesday, January 8, 2013

Tillbaka till verkligheten...Pesto

Efter tre veckors lyxliv i Holland, är det dags att komma tillbaka till Sverige och studentlivet. Och börja äta pesto igen. Man har utvecklats till ett slags pestokonnäsör efter flera veckor med bara pasta pesto, så jag tänkte käka mig igenom flera pestomärken denna termin. 
Här kommer den första:

Montecastello Pesto alla Genovese
190 gram för 14 kr, med det helt överkomliga kilopriset på runt 70 kronor. 




















Jag hade precis kommit tillbaka till Stockholm från Delft och hade inte ätit någon lunch, så jag ville ha den billigaste peston jag kunde hitta på Hemköp vid T-centralen.
Den här peston doftar lite som gräs, men den är väldigt fyllig i smaken och till skillnad till andra pesto jag har använt är denna mycket fastare. Den här får helt klart en högt betyg för det låga priset och den goda smaken!

No comments:

Post a Comment